Title banner

Comic 867 - Blue Cold, Page 21

8th Dec 2019, 11:00 PM in 23. Blue Cold
<<First                     Latest>>
Blue Cold, Page 21
Average Rating: 0 (0 votes)

<<First <Previous Next> Latest>>

Author Notes:

8th Dec 2019, 11:00 PM
Adam C.
Heheh.... Yeah, this page I came out really proud of. ^^ The first panel in particular just looks awesome; framing does a great job of making Down look intimidating. So does the final panel for Ivy.

I mentioned before how much I love the way the comic has been putting everyone over; everybody comes out pretty damn good in this and you get a genuine level of how tough everyone is in comparison to everyone else. Hence why I kinda like Grant being knocked out once someone started paying attention to him. Does a lot to reinforce the danger here. Plus Martin pointed out that Grant hadn't been hit once in this entire fight, so kinda had a knock-down coming.

The rock that hits Grant in the back of the head is smoldering, just to indicate who threw it. Effect wasn't half bad, I kinda wanna try that again sometime. ^^
9th Dec 2019, 3:09 AM
Martin F.
Yeah, one aim with this fight scene was to try and really give everyone plenty of time getting in some cool stuff like constantly keeping moving - pretty much see this as a more successful version of the Sareena, Misty, Ana, and the Patriot Initiative vs. Ozias and goons fight from way back. Kind of always thought I could've done that whole thing a lot better than I did but it just came out too scattershot and limp for its own good.

I did hit a little bit of a wall when I got to this page though, was having issues with Grant both in terms of how to get him to drop the lock and with realizing he hadn't actually been hit yet - having Verbren take him down and them have him at his mercy I think worked pretty well for that.

There is one other thing I was taking particular care to incorporate into this page as some down the line foreshadowing but it'll probably be a long while before I can really get into it.

... And I just realized even though I meant to do it before I went to bed I forgot to edit the page to add Verbren's burns. Lemme do that right now.

Comments:

9th Dec 2019, 3:24 AM
I take it you guys are talking about what happened to the lock after Ivy picked it up, very interesting, wonder what's going to happen next.
9th Dec 2019, 4:00 AM
Martin F.
Oh, no, that was actually just me miscoloring something Adam was going for with the sun shining through the clouds - fixing it now on just realizing it.